Sotungin etälukion lukiopaja kaksoistutkintolaisille opiskelijoille

Asiasanat

KoulutusOpiskelijat

Sotungin etälukion toteuttama lukiopaja järjestetään Varian toimipisteissä seuraavasti:

• Koivukylässä tiistaisin klo 11.45–13.45 (040)

• Koeviikoilla ei ole Koivukylän pajaa kevätlukukaudella ja syyslukukaudella paja on lyhennetty!

• Hiekkaharjussa tiistaisin klo 14.15–16.15 (C133)

• Koeviikoilla aikataulu muuttuu: koeviikoilla paja on syyslukukaudella 14–17 ja kevätlukukaudella klo 13–16.

• Myyrmäessä keskiviikkoisin klo 14–16.30 (atk-luokka 171)

• Aviapoliksessa torstaisin klo 13.30–16.00 (luokka 209 ajalla 14.8.-21.9., sen jälkeen tila saattaa muuttua)

Kysymyksiin lukiopajasta vastaa pajan ohjaaja Laura Havimo, laura.havimo@eduvantaa.fi

Opinto-ohjaajana toimii Jyrki Puikko, jyrki.puikko@vantaa.fi p. 043 826 9376

Jos haluat tähdätä ammatillisten opintojesi ohella myös ylioppilastutkintoon, voit suorittaa kaikki lukiokurssit etälukiossa. Yleensä kaksoistutkintoa suorittava tekee 24-28 lukiokurssia 3-4 vuoden aikana. Tämä tarkoittaa sitä, että opiskelet jokaisessa jaksossa 1-3 lukiokurssia. Koska kyse on etälukiosta, opiskelet siis pääsääntöisesti iltaisin ja viikonloppuisin sellaisena aikana, jolloin se sinulle sopii ja osallistut verkossa etätunneille mahdollisuuksiesi mukaan. Päivisin opiskelet omaa ammatillista tutkintoasi.

Suuren osan etälukiossa suorittamistasi kursseista voit sopia hyväksi luettavaksi omaan ammatilliseen tutkintoosi. Ota siis ensin yhteys omaan opoosi ja sovi hänen kanssaan, miten hyväksi lukeminen tapahtuu. Sitten voit ilmoittautua etälukion opiskelijaksi ja ryhtyä suunnittelemaan omia lukio-opintojasi yhdessä etälukion opon kanssa.

Kannattaa muistaa, että yhden lukiokurssin opiskelu vie aikaa 30-40 tuntia (riippuen miten haastavaa tai helppoa ko. kurssi sinulle on). Opiskelussa tarvitaan siis päättäväisyyttä ja oma-aloitteisuutta, jotta pääsee toivottuun tulokseen. Ylioppilaskirjoituksiin kannattaa yleensä osallistua aikaisintaan ammatillisten opintojen kolmantena keväänä. Mutta koska opiskelijoilla on yksilöllinen tahtinsa, tämäkin suunnitellaan jokaisen kanssa erikseen. Ylioppilastutkintoasioissa ota yhteyttä oman oppilaitoksesi opinto-ohjaajaan ja sovi myös tapaaminen Sotungin etälukion opinto-ohjaajan kanssa.

Avainsanat

Sotungin etälukio