Vandainfo

Vandainfo erbjuder allmän information om Vanda stads och andra offentliga aktörers tjänster samt stöd för e-tjänster.

Presentation

Via Vandainfo får du allmän information om Vanda stads tjänster och hjälp med att ansöka om tjänsterna. Vandainfo hjälper också när det gäller användningen av stadens e-tjänster. Tveka inte att fråga om du inte vet vart du ska vända dig i frågor som gäller staden.

Via Vandainfo får du också råd om vissa andra offentliga aktörers tjänster och stöd för att sköta ärenden via deras elektroniska kanaler. Rådgivning ges till exempel om tjänster som tillhandahålls av Myndigheten för digitalisering oc
h befolkningsdata, HRT och FPA

Vandainfo betjänar per telefon, via chatt, vid verksamhetsställen och via e-post. Vandainfo har verksamhetsställen i Dickursby, Myrbacka och Korso.

Vandainfo betjänar dig i flera kanaler 

Vandainfo betjänar dig per telefon, chatt, vid sina serviceställen och per e-post. Serviceställena finns i Dickursby, Myrbacka och Korso. 

Välj ett lämpligt sätt för dig att sköta dina ärenden!

  • Telefon: 09 83911. Öppettiderna mån-ons och fre 8-15.30, tor 12-16.30. Torsdagar kl. 8-12 kan du lämna en begäran om att bli uppringd. Vi ringer tillbaka samma dag.
  • Chattfönstret hittar du nere i det högra hörnet av webbsidan under dess öppettider.
  • Öppettiderna för telefonen och chatten även här: Vandainfo

Vandainfo i Dickursby och Myrbacka har sommaröppettider 2.6-10.8.2025. Serviceställenas öppettider och kontaktinformation:

E-post: vantaa-info@vantaa.fi  

Vandainfo är en diskrimineringsfri zon

Jag förbinder mig till följande principer när jag sköter ärenden vid Vandainfo:

  • Jag uppför mig sakligt och respektfullt
  • Jag mobbar inte
  • Jag gör inga antaganden om andra
  • Jag ingriper i trakasserier och informerar personalen om sådana
  • Jag ber om ursäkt om jag gör något fel
  • Jag ber om hjälp när jag behöver det

Delta i Vandainfos kundnöjdhetsenkät eller ge feedback

Har du besökt Vandainfos servicepunkt i Dickursby, Myrbacka eller Korso? Vänligen svara på vår kundnöjdhetsenkät och berätta hur ditt besök gick. Om du vill kan du också delta i en utlottning av priser efter att du svarat på enkäten. Du hittar enkäten här.

När du ringer oss kan du få ett sms efter samtalet med en länk till en kort responsenkät. Meddelandet kommer omedelbart efter samtalet och avsändaren är "VantaaInfo". Tack för att du svarar på enkäten! Det hjälper oss att utveckla våra tjänster.

Du kan också ge feedback om Vandainfos service via stadens feedbacktjänst

Stöd för e-tjänster

På Vandainfo får du vägledning i hur du uträttar ärenden i stadens och andra aktörers e-tjänster. Du kan till exempel be om hjälp med att lämna in en ansökan om småbarnspedagogik eller lämna in bilagor. I menyerna nedan kan du se i vilka tjänster du kan få rådgivning.

Med hänsyn till din säkerhet tar Vandainfos personal inte ställning till innehållet i e-tjänsterna. Om du behöver hjälp av en sakkunnig, ger Vandainfo råd om vem du kan kontakta. Du kan också hänvisas till lämpligt digitalt stöd om du behöver hjälp med till exempel din egen digitala enhet.  

På Vandainfo i Myrbacka och Dickursby finns datorer, skrivare och skanner som är reserverade för kortvarig skötsel av officiella ärenden. Vid behov får du hjälp av personalen med att använda utrustningen.  

Utskrifter och kopior som hänför sig till myndighetsärenden (t.ex. FPA, Polisen, statens och stadens blanketter) är avgiftsfria. Övriga utskrifter och kopior är avgiftsbelagda. Se prislistan. Kopior och utskrifter är alltid i svartvitt.

Vandainfo hjälper dig i frågor som gäller staden

Vandainfo ger dig allmän information om stadens tjänster och digitalt stöd för användningen av e-tjänster. På Vandainfos serviceställen kan du också sköta ärenden som kräver ett personligt besök, som att ansöka om ett Sportkort eller skolresekort och lämna in handlingar som ska till registraturen. Se nedan för närmare information om tjänsterna.

Information i andra offentliga tjänster

På Vandainfo får du allmän information om vissa myndigheters tjänster samt digitalt stöd för användningen av e-tjänster. Vandainfos personal tar inte ställning till innehållet i ärendena. Om du behöver hjälp av en sakkunnig, ger Vandainfo information om vem du kan kontakta.

På serviceställena kan du använda kunddatorer och skannrar för myndighetsärenden samt skriva ut myndigheters blanketter. Vid behov får du hjälp med utrustningen.

Läs nedan om i vilka ärenden du kan vända dig till Vandainfo.

Rådgivningstjänster vid Vandainfo

Vid Vandainfos verksamhetsställen ordnas regelbundet avgiftsfria rådgivningstjänster om olika ämnen. Du behöver inte anmäla dig. Du kan kontrollera tidpunkterna i Vandas evenemangskalender. Se nedan för närmare information om rådgivningstjänsterna.

Lokaler för uthyrning och utställningsväggar

Du kan hyra Vandainfos lokaler i Myrbacka och Dickursby för evenemang och möten på kvällar och veckoslut. Lokalerna bokas via bokningssystemet Timmi.  

Du kan också hyra de utställningsväggar som finns i Vandainfo i Myrbacka och Dickursby. Fråga mer om utställningslokaler och hur du bokar dem per e-post vantaa-info@vantaa.fi.  

Mer information om lokalerna och uthyrningen av dem hittar du på serviceställenas egna sidor. Vandainfo följer användningsvillkoren för Vanda stads lokaler för fritidsanvändning. 

Keywords

Vanda-info Rådgivning