Ylioppilastutkinto Sotungin etälukiossa

Asiasanat

KoulutusOpiskelijat

Yo-tutkintoon voit osallistua, kun olet suorittanut kirjoitusaineen pakolliset opinnot. Yo-tutkintoon voit osallistua myös ammatillisen perustutkinnon pohjalta. Tutkinnon saaminen edellyttää viiden pakollisen kokeen hyväksyttyä suorittamista, ja lukion oppimäärän tai ammatillisen toisen asteen tutkinnon hyväksyttyä suorittamista.

yo-lakit

YLIOPPILASTUTKINNON RAKENNE

Uusi ylioppilastutkinnon rakenne koskee niitä opiskelijoita, jotka aloittavat tutkinnon keväällä 2022 tai sen jälkeen. Ylioppilastutkintoon sisältyy viisi koetta, joista vähintään yksi tulee perustua pitkään oppimäärään (A-kieli, A-matematiikka):

• äidinkieli/suomi toisena kielenä, kaikille pakollinen koe
  • toisen kotimaisen kielen koe
  • vieraan kielen koe
  • matematiikan koe
  • reaaliaineen koe

Kokelas voi itse päättää, minkä viidennen kokeen suorittaa, esimerkiksi toisen reaaliaineen tai vieraan kielen kokeen.

Abikirje k24.pdf(pdf, 52.02 KB)

Tilanpuutteen vuoksi otamme kirjoittamaan ainoastaan Sotungin etälukion omia opiskelijoita sekä etälukiosta valmistuneita opiskelijoita.

Ylioppilaskirjoituksiin liittyvien asioiden yhteyshenkilöitä Sotungin etälukiossa ovat opinto-ohjaajat Elina Korkea-aho (elina.korkeaaho@vantaa.fi / p. 040-7551481) ja Eero Nummenmaa (eero.nummenmaa@vantaa.fi/ p. 040-5266265).

Lisätietoa Ylioppilastutkintolauta

kunnan sivuilta www.ylioppilastutkinto.fi. Suorat linkit aiheisiin:

Alustavat ja lopulliset pisteet on luettavissa Wilmassa.Mikäli opiskelija ei pääse Wilmaan, pisteitä voi tiedustella suoraan ainevastaavalta opettajalta.Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@eduvantaa.fi
Biologia Vilpas Pasi     Englanti Kae Tuija
Espanja Hakaniemi Saila     Elämänkatsomustieto Kuusela Antti