Wilma-opas Sotungin etälukion opiskelijoille

Etiketter

KoulutusOpiskelijat

Sotungin etälukio & Wilman käyttö

Sotungin etälukion kopintojaksotarjonta on esillä Wilmassa. Opintojaksot valitaan Wilmassa ennen seuraavan periodin alkua. Valinnat tehdään aina vain seuraavan periodin osalta. Etälukioon voi tulla mukaan minkä tahansa periodin alusta alkaen.

Sotungin etälukion lukuvuosi jakaantuu viiteen (5) periodiin, jotka ovat kestoltaan noin kuusi viikkoa. Lisäksi on ns. ylimääräinen periodi, joka pyörii ympäri lukuvuoden, ja sen sisältämät opintojaksot ovat aina tarjolla, eli opintojaksoja voi suorittaa vuoden jokaisessa periodissa. Niihin opintojaksoihin ilmoittaudutaan suoraan aineen opettajalle viestimällä sähköpostilla tai Wilma-viestillä.

Kirjautuminen Wilmaan

Kun pääkoulusi on Sotungin etälukio, tähtäät aikuislukiotutkintoon = kirjautuminen onnistuu Vantaan opetusverkon tunnuksella, jonka opintosihteeri on lähettänyt sinulle sähköpostiisi, opintojen alussa, tervetuloviestin yhteydessä. Samalla tunnuksella kirjaudut itslearning-ympäristöön.

Kun pääkoulusi on Sotungin lukio = kirjautuminen onnistuu Vantaan opetusverkon tunnuksella, joka on sama jolla kirjaudut tietokoneelle Sotungissa. Etäkurssien arvosanat kertyvät Muut opinnot-otsakkeen alle suorituskertymässäsi. Opo siirtää ne erikseen vastaavien oppiaineiden otsakkeen alle.

Kun pääkoulusi on muu vantaalainen oppilaitos (Varia, Tilu, Malu, Lumo, Vaski, Vantaan aikuislukio) = kirjautuminen erillisellä etälukiosta saadulla Wilma-tunnuksella. Se on eri tunnus kuin mitä mahdollisesti käytät pääkoulussasi. Lopulta etälukiosta saadut arvosanat tulee toimittaa oma-aloitteisesti pääkoulun kansliaan hyväksiluettavaksi. Wilmassa Tulosteet-valikko sisältää suoritustietojesi tulostusmahdollisuuden.

Arvosanat käydyistä etälukion opintojaksoista ilmaantuvat Opinnot-otsakkeen alle noin pari viikkoa koeviikon päättymisestä. Kaikki tärkeät lukuvuoden päivämäärät löytyvät opinto-oppaasta, jonka löydät sähköisenä kotisivuilta aloitussivulta sekä kohdasta "Opiskelu".

Sotungin etälukio